MENU
ZNACZNIKI
Składy z miałem węglowym i próżne po wyładunku lub oczekujące na załadunek koksu na bocznicy WZK VICTORIA SA. Półkilometrowa bocznica odchodzi ze stacji Wałbrzych Fabryczny (po prawej) i dochodzi do posterunku przy bramie zakładu. Tymczasem chwilę przed wykonaniem zdjęcia stację Wałbrzych Fabryczny opuścił EZT Impuls (36WE) kierując się w stronę stacji Wałbrzych Miasto i dalej, do Wrocławia. Po lewej dawna baza transportowa Przedsiębiorstwa Robót Górniczych, po prawej zarastająca hałda kopalni VICTORIA..

Dodał: moose° - Data: 2019-05-25 17:47:06 - Odsłon: 2775
21 maja 2019

Data: 2019:05:21 10:39:15   ISO: 100   Ogniskowa: 4.73 mm   Aparat: DJI FC220   Przysłona: f/2.2   Ekspozycja: 1/480 s  


Tor dzisiejszej bocznicy koksowni powstał w 1853 r. kiedy doprowadzono Kolej Węglową do Starego Zdroju, a stamtąd przez stację Wałbrzych Dolny Towarowy tory dochodziły do kopalni Gluckhilf (KWK VICTORIA) w dzielnicy Sobięcin. Tam od ślepo kończących się torów na terenie kopalni odchodził wahadłowo tor do stacji manewrowej - załadunkowej dla kopalni Bahnschacht (KWK WAŁBRZYCH). W roku 1867 r. poprowadzono tor ze stacji Wałbrzych Główny - Wałbrzych Miasto i w ten sposób znacjonalizowana spółka Kolej Marchijska (NME) odebrała gros frachtów wałbrzyskiego węgla spółce Kolei Świebodzickiej (BSFE). Intensywnie obsługiwany tor pomiędzy dwiema kopalniami stopniowo tracił na znaczeniu. Po 1890 r. stał się, tak jak jest obecnie, bocznicą między stacją WF a kopalnią i koksownią VICTORIA. Aktualnie bocznica jest bardzo intensywnie użytkowana.

Bocznica o długości 561 m odgałęzia się na stacji Wałbrzych Fabryczny od toru nr 7 w km 74,078 linii kolejowej nr 274. Bocznica krzyżuje się także z torami nr 4, 5, 6, 8 stacji WF. Bocznica rozgałęzia się na 5 torów postojowych. Tor główny bocznicy ma nr 27 na planach stacyjnych. Bocznicę obsługuje nastawnia WF1 na stacji Wałbrzych Miasto oraz nastawnia koksowni przy bramie zakładowej.

moose°

Poprzednie: Szpital zakonu Kawalerów Maltańskich (dawny) Strona Główna Następne: Kamienica nr 2


mroczan | 2019-05-26 08:33:56
Po prawej stronie, dolny róg zdjęcia to jest zarastająca hałda kopalni Victoria.
moose | 2019-05-26 09:41:25
OK.
mroczan | 2019-05-31 21:59:15
W latach 1955-60 był przejazd kolejowy z rogatkami przez tory obok nastawni. Można było przejechać z ulicy św. Józefa na rozległą łąkę, były tam pola uprawne kółka rolniczego z Białego Kamienia.
moose | 2019-05-31 23:01:51
Dziękuję Mroczanie - cenne informacje.